پیشنهاد سردبیر

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اقدامات هدفمند سازمان امور مالیاتی راه های دور زدن پرداخت مالیات وجود دارد یا در بحث کاهش معافیت های مالیاتی در جاهایی که غیرضرور است و کمکی به افزایش تولید و بهره وری نمی کند باید تجدید نظر شود و این معافیت ها را مدیریت و تعدیل کرد.

با وجود اقدامات سازمان امور مالیاتی هنوز راه‌های دورزدن پرداخت مالیات وجود دارد/لزوم هدفمند کردن معافیت ها

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس گفت: قاعدتا تا الان باید پایه های مالیاتی جدید را بویژه در حوزه های که تا آلان به دلایل  مختلف مالیات پرداخت نمی کردند یا قانون نداشتیم و فرار مالیاتی در آن حوزه داشتیم تعریف می کردیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر نیز با وجود اقدامات هدفمند سازمان امور مالیاتی راه های دور زدن پرداخت مالیات وجود دارد یا در بحث کاهش معافیت های مالیاتی در جاهایی که غیرضرور است و کاهش معافیت مالیاتی کمکی به افزایش تولید و بهره وری نمی کند باید تجدید نظر شود و این معافیت ها را مدیریت و تعدیل کرد.

وی‌ ادامه داد: ‌ با این اقدامات است که می توانیم امیدوار باشیم درآمدهای مالیاتی افزایش یابد و کم‌کم جای درآمدهای نفتی را می گیرد.

ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سامانه مودیان در بحث جلوگیری از فرار مالیاتی موثر است و باید با اجرای کامل آن به سمت اصلاح واقعی نظام مالیاتی و تحول در نظام مالیاتی برویم، باید به سمت مشوق های هدفمند مالیاتی که منجر به افزایش درآمد کلی کشور و سرمایه گذاری در کشور شود، حرکت کنیم؛ یکی از اقدامات اساسی در تحول نظام مالیاتی هدفمند کردن معافیت های مالیاتی در جهت تحقق تکمیل زنجیره ارزش است مانند اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه که مبتنی بر این رویکرد است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه کشورهای‌دنیا به سمت درآمدهای مالیاتی می روند ما تصور کنیم کشوری هستیم که یا چاه نفت نداریم یا منابع نفتی و گازی مان روزی تمام می شود آیا از الان می توانیم برای آن روز فکری بیندیشیم. ‌قاعدتا از همین الان باید به این سمت برویم که درآمدهای کشور را با درآمدهای مالیاتی تنظیم و پرداخت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.